Huh, on muuten vaikeaa kertoa muille erosta! No, ystäville on helppo kertoa, niille parhaimmille. He tietävätä jo. Ja vanhemmille oli myös aika "helppo" asiasta sanoa. Tai sehän meni niin, että äidille kerroin ja sitten hän kertoi isälle.

Mitenkäs sitten isovanhemmat?!!! Pelottava ajatus... Pitäähän heillekin jossain vaiheessa sanoa. Anopin kanssa puhuin tiistaina, mies kai soitti eilen veljelleen. Mun sisko tietää, koska kävimme yhdessä mun uutta asuntoa katsomassa. Veljelleni ja enolleni laitoin raukkamaisesti sähköpostia... Taidan laittaa puhelimen äänettömälle, en jaksaisi puhua heille ihan äkkiä tästä asiasta. Surkeaa tämä on, koska lähes kaikkien kommentti on se, että hyvä että eroatte, mies ei ole sinun arvoisesi, on itsekäs etc. Jopa anoppini sanoi pojastaan, miehestäni, ettei ole tarpeeksi hyvä mulle. Että luonne on sellainen ettei sovi tunne-ihmiselle. Mähän olen tunne-ihminen. Olen sellaisesta perheestä lähtöisin, että tunteet on aina näytetty avoimesti, asioista on puhuttu. Ja sitten mulla on ollut miehenä 14 vuotta ihminen, joka ei puhu asioista, ei näytä tunteita. Ja tavallaan tämä aika on ollut vaikeaa. Koska jatkuvasti olen yrittänyt saada miestäni puhumaan, näyttämään tunteitaan. Mutta ei. Kai tästä tyhmempikin pitäisi tajuta ettei toista voi muuttaa. Jos ei puhu, niin ei puhu etc.

Mutta joo, tässä pohdin tulevaisuuttani. Miten mun rahat riittää? Palkka on pieni, vuokra suuri. Muita pakollisia laskuja on ainakin sähkö, vakuutus, tv-lupa. Mitä muita??? Puhelinlasku tietysti, ja netti jos hankin sen kotia. Onko muita pakollisia kuluja? Mitään lehtiä mulle ei tule enkä aio tilata. Ruoka tietysti =) Ilman sitä olis aika kurjaa...

Bussilippu tietysti töihin, mutta matkakuluissa säästän, kun muutto tapahtuu kuitenkin työpaikkakunnalleni. Nyt matkakulut kuussa on yli 100 euroa ja ne tipahtaa onneksi puoleen. Ja kesäajan voisin pyöräillä. Sehän olisi hyvä liikuntamuoto, tykkään pyöräilystä. Ei toi työmatka kuitenkaan olis pitkä, 7 km. Joskus aikoinaan pyöräilin työmatkan, joka oli 14 km. Että kunto varmasti nousisi.

Pitää alkaa jotain budjettia tässä tekemään itselleen. Että saan rahat riittämään...