No niin on taas tämäkin kesä mennyt ohi. Tai onhan tässä vielä elokuu, jonka voi kai laskea kesäkuukaudeksi. Ystävällä alkoi vasta loma... Suunnitteli lähtevänsä etelään, kun sää täällä on mikä on. Ei kovin kesäinen.

Mulla on mennyt ihan hyvin uudessa kodissa. Tavarat on aika lailla paikoillaan, jotain pientä laittamista vielä on. Ja varastoon pitäisi viedä jotain ylimääräistä paperi-tavaraa, jota on kertynyt vuosien varrella.

Mieltä masentaa toki rahatilanne. Ei se kovin hääppöinen ole ja nyt on tullut kirjattu kirje käräjäoikeudesta! En sitä vielä hakenut mutta kai se pitäisi hakea. Mietin, että onko mulla jäänyt jokin lasku maksamatta. Että sitä sitten peritään sitä kautta? Jos on, niin voikohan siihen enää vaikuttaa mitenkään? En haluais menettää luottotietojani. Oon miettinyt pääni puhki ja kaivanut lasku-arkistoani, mutta en kyllä löytänyt yhtään maksamatonta laskua. Masentaa ajatuskin tuosta. Ei kai mies ole jotain heittänyt menemään, kiusatakseen mua??? No, ei auta kun hakea kirje ja sitten viisastua.

Oon miettinyt josko etsisi toisen työn, esim. siivousta vaikka viikonloppuisin. Oon siivonnut monta vuotta opiskeluaikoinani, kunhan löytäisin vain työtodistuksen jostain. En muista mihin laitoin ne muuttaessani.

Lapset olivat kesälomani mulla. Meillä olikin kivaa. Käytiin Särkänniemessä ja heidän mummunsa (eli ex-anoppini) luona. Hän soitti ja pyysi kylään, toivoi että pidän yhteyttä poikansa ja mun erosta huolimatta. No höh, tottakai! Oon tullut anoppini kanssa aina hyvin toimeen ja nytkin oli oikein mukava kyläreissu. Lisäksi lapset pääsivät Linnanmäelle tätinsä kanssa. Korkeasaareen ei päästy, kun kotona ollessamme säät olivat kurjat. Olimme myös pitkän pätkän mökillä. Oli hienoa rauhoittua siellä luonnon keskellä, järven rannassa. Lapset puljasivat vedessä, en kyllä ymmärrä miten tarkenivat...

Mutta joo, tälläistä tänne. Töitä riittää enemmän kuin tarpeeksi. Mutta palkka ei vaan nouse... Oon kyllä miettinyt josko etsisi kokonaan toisen työpaikan, sillä mun palkka on tosi huono verrattuna joihinkin toisiin firmoihin ja vastaaviin töihin. Toisaalta viihdyn täällä, porukka on mainiota.